غذاهایی که باعث گرسنگی شما می شوند

غذاهایی که باعث گرسنگی شما می شوند
گرسنگی نتیجه بسیاری از فعل و انفعالات پیچیده است که در مغز، معده، لوزالمعده، روده و جریان خون رخ می دهد.


مشکل اینجاست که این اتفاق چرخه ای است که به راحتی اتفاق می افتد. در این مقاله لیستی از غذاها را به شما معرفی میکنیم که با خوردن آنها احساس گرسنگی میکنید حتی اگر معده تان پر باشد.


آب میوه ها

آب میوه ها باعث بالا رفتن سریع قند خون می شود و بلافاصله دچار افت قند خون می شویم. این فرآیند باعث ضعف و گرسنگی می شود. اگر می خواهید آب میوه بنوشید از میوه های حاوی پروتئین استفاده کنید همچنین می توانید در آبمیوه های خود از کره بادام زمینی یا پودرهای پروتئینی استفاده کنید که باعث حفظ تعادل قند خون شود.


میان وعده ها و غذاهای نمکی

حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که پس از خوردن یک خوراکی شیرین مانند چیپس دلتان یک خوراکی شیرین بخواهد. این هوس کردن طبیعی است به این علت که میان وعده های شور حاوی کربوهیدرات های ساده هستند که به سرعت هضم می شود و سطح انسولین را بالا می برد پس از مدت کوتاهی سطح انسولین مجددا افت می کند و بدن به یک خوراکی شیرین نیاز دارد.


فست فودها

فست فودها که معمولا حاوی نمک زیادی هستند باعث کم شدن آب بدن می شوند در این صورت ممکن است احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته شود و به سراغ غذاها برویم. تمام موادی که در فست فودها یافت می شود طوری طراحی شده که کالری یک وعده غذایی را مختل می کندو باعث بروز مشکلاتی برای بدن می شود.


نان سفید

آردی که برای تهیه نان سفید استفاده می شود از گندمی تهیه شده که ازپوست آن خارج شده است. این پوسته حاوی فیبر است در نتیجه با حذف این پوست احساس سیری که از خوردن فیبر ناشی می شود را از دست داده ایم. خوردن نان سفید موجب بالا رفتن قند خون می شود. 


پیتزا 

پیتزا حاوی آرد سفید، روغنهای هیدروژنه، پنیرهای فرآوری شده و مواد نگهدارند است که می تواند سطح قند خون را بالا ببرد، هورمون های سیری را مختل کند و سیستم کنترل گرسنگی مغز را دچار اختلال کند. بهترین روش برای شما این است که پیتزای خانگی بخورید و نان آن را از آرد کامل تهیه کنید و از گوشت و سبزیجات فراوان در آن استفاده کنید. همچنین بهتر است پنیر کمی به آن اضافه کنید.

ارسال نظر