با این کارها ورزش را برای خود ساده کنید

با این کارها ورزش را برای خود ساده کنید


همه این را می دانیم مرتب ورزش کردن از نظر ذهنی و فیزیکی چالش محسوب می شود و بعضی روزها ورزش کردن واقعا دشوار است. برای اینکه از پس چنین مواقعی بر بیایید می خواهیم چند تکنیک به شما بیاموزیم، تا هر ورزشی برایتان ساده تر شود.

گرم کردن بدن

گرم کردن بدن قبل از ورزش از ضروریاتی است که باید به آن توجه کامل داشت. گرم کردن بدن با افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون بدن شما را برای ورزش کردن آماده می کند و  حتی به آمادگی ذهنی شما برای انجام تمرینات کمک می کند. پنج دقیقه ورزش هوازی سبک انجام دهید، مانند سریع راه رفتن روی تردمیل یا ورزش های بدون نیاز به وسیله ای مانند حرکت پروانه و درجا زدن.


آب بنوشید!

بعد از تأمین اکسیژن، چیزی ضروری‌تر از تأمین آب کافی برای بدن نیست. هرچه بیشتر ورزش کنیم، مسأله‌ی نوشیدن آب کافی قبل از ورزش، در طی آن  و بعد از آن مهم‌تر می‌شود. لازم نیست خیلی زیاد آب بنوشید، تنها به مقداری بنوشید که دهان و گلویتان مرطوب شود و آب از دست رفته را بازگردانید. 


یک استراحت کوتاه داشته باشید!

مطالعه‌ی جدیدی مشخص کرده که دوره‌های کوتاه استراحت در بین تمرین، به اندازه‌ی خود ورزش اهمیت دارند. استراحت کردن بین حرکات و ست های ورزشی به عضلات اجازه می دهند مقداری ریکاوری کنند بنابراین می توانید به کارتان ادامه دهید. فراموش نکنید هر جا در مفاصل و عضلات احساس دردهای مزمن داشتید، بهتر است استراحت کنید تا خود عضلات به صورت خودکار عمل ساخت عضله را انجام دهند.


روی تنفستان تمرکز کنید!

تنفس ، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. نفس کشیدن صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. برای پیشگیری از خستگی، با داخل کشیدن نفس ستون فقرات را بکشید و همینطور که عضلات فعالیت می کنند خارجش کنید.


کافئین بخورید!

برای دریافت انرژی اضافه هنگام ورزش، قبل از شروع کار کمی کافئین دریافت کنید. تحقیقات نشان داده مصرف مقداری کافئین قبل از ورزش می تواند استقامتتان را افزایش دهد. به جای اینکه خود را با قهوه پر کنید ما اسپرسو را پیشنهاد می کنیم.





ارسال نظر