دلایل اضافه وزن در مردان

دلایل اضافه وزن در مردان
اگر شما آقا هستيد و مي‌خواهيد دليل چاقيتان را بفهميد اين مطلب به دردتان مي‌خورد.


پرخوری آخر هفته

مردم و به ويژه مردها بدون اين كه متوجه باشند آخر هفته‌ها پرخوري كرده و چربي بيشتري مصرف مي‌كنند؛ و دريافت كالري‌هاي اضافي همان و چاق شدن همان. برای حل این مشکل به جای غذاهای پرکالری سعی کنید از مواد غذایی پر فیبر و کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید.


مصرف زیاد فست فود

اكثر آقايان وقتي با دوستان خود به مسافرت مي‌رود مشتريان اصلي فست‌فودها هستند. يا زماني كه سركار هستند و احساس گرسنگي مي‌كنند اولين كاري كه انجام مي‌دهند سفارش فست فود است. توجه داشته باشيد اين مواد غذايي سرشار از كالري و چربي است. در واقع اين قبيل غذاها نه تنها هزينه‌ي مالي برايتان دارد بلكه باعث چاقي شده و به سلامتيتان نيز آسيب مي‌رسانند.


نادیده گرفتن اصول تغذیه صحیح


داشتن تغذيه‌ي سالم و مناسب تنها راه حفظ وزن ايده آل است. متخصصان حوزه‌ي تغذيه توصيه مي‌كنند كه مصرف مواد غذايي كم چرب، كم شيرين و سرشار از كربوهيدرات‌هاي پيچيده در الويت برنامه‌ي غذايي قرار بگيرد. حبوبات، لوبياها و نان تهيه شده از گندم سبوس دار شروع خوبي براي داشتن يك تغذيه‌ي سالم است. به اين مواد غذايي اشاره شده ميوه و سبزيجات فراوان و همچنين پروتئين‌هاي كم چربي مثل سينه‌ي مرغ كباب شده نيز اضافه كنيد. متخصصان توصيه مي‌كنند آقايان به جاي اين كه 3 وعده غذايي سنگين داشته باشند روزانه 6 وعده غذاي سبك ميل كنند.


مردها با ورزش قهر هستند

تغذیه مناسب و اصولی یکی از ملزومات حفظ تناسب اندام است اما به تنهایی کافی نیست! ورزش منظم حداقل سه روز در هفته به حفظ تناسب اندام کمک بسزایی می کند. پیاده روی طولانی و یا دویدن نیز می تواند تناسب اندام شما را حفظ کند. منظور از دويدن اين است كه لباس و كفش ورزشي پوشيده و به معناي واقعي بدويد تا عرق كنيد. فقط در اين صورت است كه قلبتان خون بيشتري پمپاژ كرده و اكسيژن بيشتري حمل مي‌كند. البته كالري‌هاي دريافتي را هم مي‌سوزانيد. توصيه مي‌كنيم حتماً در يك باشگاه ثبت نام كرده و ورزش كنيد.


زیاده روی در مصرف کیک و بیسکوییت

مواد غذايي صنعتي براي سلامتي شما خطرناك خواهد بود. به خاطر اين كه مواد غذايي صنعتي و تجاري سرشار از چربي‌هاي ترانس هستند. توليد كننده هاي اين قبيل مواد غذايي از فرايند هيدروژنه كردن براي بالا بردن تاريخ مصرف محصولاتشان استفاده مي‌كنند. متأسفانه اين قبيل مواد غذايي بدترين و نامناسب‌ترين خوراكي‌ها محسوب مي‌شوند. اسيدهاي چرب ترانس ميزان كلسترول بدن(LDL) را افزايش و ميزان كلسترول خوب(HDL) را كاهش مي‌دهد؛ و همين مي‌شود كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بالا مي‌رود. توصيه مي‌كنيم قبل از خريد مواد غذايي تركيبات آن را به دقت بخوانيد و خريد محصولاتي كه از روغن هيدروژنه، نمك، شكر و ساير تركيبات نامناسب تهيه شده باشد خودداري كنيد.




ارسال نظر