زنان شاغل چه غذایی بخورند؟

زنان شاغل چه غذایی بخورند؟

تمام زنان شاغل در تمام سنین باید پنج نوع ماده غذایی با امتیازات فوق العاده حاوی آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین k، فولات، ویتامین d و اسیدهای چرب امگا-۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانند. 


برخی تهیه انواع سبزی و غذاهای متنوع را کاری سخت می‌دانند این در حالی است که تمام این ویتامین‌ها و املاح در خوار و بارفروشی‌ها و دانه‌های خوراکی به راحتی یافت می‌شود.


کمبود آهن یکی از معمول‌ترین نارسایی‌های غذایی در زنان است.کمبود آهن سبب کم‌خونی و کاهش سطح انرژی به دلیل کاهش اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها می‌شود در حالی که آهن در بیشتر سبزیهای برگ‌سبز پیدا می‌شود.

چغندر برگی، کاهوی معمولی و خردل سبز منبع خوبی برای تأمین آهن بدن است.

منیزیم یکی از املاح معدنی بسیار مهم برای بدن انسان به شمار می‌رود که در سبزیهای برگ سبز مانند اسفناج و شلغم سبز یافت می‌شود.

منیزیم در فرآیندهای بیولوژیک بدن نقش مهم ایفا می‌کند و در پایین آوردن فشار خون، شل شدن عضلات، کاهش استرس، کاهش دردهای میگرنی و کمک به خواب راحت‌تر بسیار مفید بوده و حتی در پیشگیری از پوکی استخوان نیز موثر است.

مطالعات نشان داده که در دوران قبل و بعد از یائسگی، ارتباط زیادی بین رژیم غذایی حاوی پتاسیم و تراکم ماده معدنی استخوان وجود دارد و این ماده در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است.


ماهی آزاد طبیعی (دریا) به طور خارق العاده ای غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ اساسی مفید در سلامتی قلب است که نقش محافظت کنندگی در برابر عوامل التهابی، کاهش ریسک پارگی رگ های مغز، پایین آوردن لیپیدهای خون (چربی)، افزایش hdl (کلسترول خوب)، کاهش فشار خون و کمک به پیشگیری از بیماری های قلب را بازی می کند.


مهرآزی گفت: فولات (گروه ویتامین‌های B) در ساختن و حفاظت DNA، تولید خون جدید و تشکیل سلول بسیار نقش دارد و حتی خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را در افراد پایین می‌آورد.

کلم بروکلی منبع خوبی از فولات بوده و مصرف آن در زنان باردار به رشد و توسعه صحیح سیستم عصبی جنین بسیار کمک می‌کند.

ارسال نظر